Firemné blogy

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Kto by mal využívať firemné blogy?

Nezastaviteľný rozvoj a využívanie blogov bežnými užívateľmi internetu núti marketérov uvažovať nad tým, či a nakoľko je efektívne využívať túto formu komunikácie a taktiž otázkou, ktoré oddelenia v rámci firmy by sa blogmi mali zaoberať.
Ešte pred pár rokmi boli marketéri voči tejto forme skôr zdržanliví a skeptickí. Dnes však už možno povedať, že blogovanie vo firemnom prostredí naberá na význame a aj keď "zúčastniť sa" neznamená vždy "vyhrať", rozhodne predstavuje blog jedno veľké plus. V každom prípade sa blogy nemusia využívať výlučne jednoúčelovo, ale skôr by sa s ostatnými komunikačnými nástrojmi mali dopĺňať. Využívať blogy ako jediný nástroj komunikácie sa dá len vo výnimočných prípadoch.

Blogy však nie sú zaujímavosťou len pre marketingové oddelenia, ale aj pre personálne oddelenia. Blogy sa predsa nemusia využívať iba v rámci firmy (internej komunikácie), či pod "vlajkou" firmy, ale sú často písané aj jednotlivcami - zamestnancami, ktorý si založia vlastný blog, kde sa zmienia o svojom zamestnávateľovi. Pokiaľ sa väčšina článkov v takomto blogu vyjadruje o zamestnávateľovi, tak by sa takýmto blogom malo zaoberať aj personálne oddelenie.

Okrem už spomenutých dvoch oddelení, by predovšetkým PR-oddelenie malo mať minimálne prehľad o dianí v blogosfére, ak už sa na jej tvorbe priamo nezúčastňuje. Veď negatívne reakcie či klebety blogerov sa veľmi rýchlo rozširujú a tým kazia imidž a dobré meno firmy.

Napriek veľkému významu blogov najmä pre spomenuté oddelenia však nemožno nepripomenúť, že blogy predstavujú len jeden a nie jediný komunikačný kanál, ktorý by mala firma využívať. Nie všetci potenciálni zákazníci surfujú po internete a teda aj odozva prostredníctvom blogov a trend ktorý je prostredníctvom blogov načrtnutý nemožno aplikovať v plnom rozsahu.

Na druhej strane sa mnohé blogy stali informačným zdrojom viacerých televízií, rádií či printu. A preto, o čom sa horlivo diskutuje v blogosfére, o tom sa skôr či neskôr začne hovoriť aj v offline prostredí. Už len z tohto dôvodu by nebolo múdre, ak by firmy odignorovali existenciu blogov, či podcenili ich možnosti.

z teórie | stály odkaz

Komentáre

  1. Blog áno alebo nie?
    Dobrý deň, pekný článok, nad blogom práve uvažujeme na web http://www.kuponyzdarma.sk/ Boli by tam tipy na zaujímavé akcie, čo myslíte, malo by to zmysel a našlo by si to čitateľov?
    publikované: 02.07.2015 12:02:26 | autor: Peter (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. vlastny blog
    Peter ked už blog tak na vlastnej doméne. buduješ si brand a nikto ti ju nemôže vziať. ak si budeš budovať blog na nejakej subdomene a budeš ho chcieť presunuť na vlastnu domenu tak vtedy to môže byť dosť komplikované.
    publikované: 03.12.2016 15:25:30 | autor: Finko4 (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Tematicke clanky
    Na nas blog piseme tematicke clanky https://bonipo.sk/magazin. Niekedy je dobre blog nazvat ako magazin, nie? Zvysi sa kusok autorita :)
    publikované: 16.07.2020 11:54:21 | autor: Štefan Polgári (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Blog na webe
    Blogy majú podľa mna osobne veľke miesto na webe, ci už z pohľadu marketera, ale myslím si, že aj z pohľadu čitateľa, že sa dozvie zaujímavé veci. My to chceme na https://www.bigone.sk/ tiež čím skôr rozbehnúť, myslíte že to bude mať aj v tomto segmente úspech? :)
    publikované: 25.02.2021 09:16:53 | autor: Joashua (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Recenzie
    Blog je určit veľmi dobrý nápad, ako priztiahnuť potencionálnych zákazníkov na web a potom im vysvetliť problematiku :) My píšeme pravidelne recenzie ako napríklad táto https://necenzurovane.sk/digestory/ a tým sa snažíme pômocť ľúdom, ktorí sa až tak moc nevyznajú v elektrospotrebičoch pri lahšom výbere
    publikované: 26.04.2021 11:14:15 | autor: Bianka (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. blog na stránke
    Myslím, že miesto pre blog je na každom webe. Všetko viete pekne pokryť obsahom - z hľadiska seo to ma veľký vyznam. Takisto aj pre navštevníkov stránky. My už na svojom blogu makáme, zatiaľ je to takto https://www.housepro.sk/
    publikované: 29.09.2021 14:40:50 | autor: Leona (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014